torsdag 27 januari 2011

Naprapat prat

Idag har jag varit hos en naprapat på en elevklinik. Billigt och förvånansvärt bra tycker jag. Allting sköttes i samråd med en handledare när eleven var minsta osäker.

Jag har haft problem med vänstra handleden, ni vet när man stödjer handleden mot underlag och höjer själva handen för att skriva på tangentbordet. Då får jag ont och en smärta som strålar ut ända ut mot lillfingret. Man fattar inte hur skör man är och hur lätt det är bli oförmögen att arbeta. I alla fall vid ett skrivbord. Hade jag låtit gå några veckor till hade det varit omöjligt för mig att skriva med båda händerna, vad gör man då? skriver med högra pekfingret med två sekunders paus mellan varje nedslag?

Naprapat praktikanten som gick tredje året tryckte på olika punkter på min handled och handflata och frågade varje gång om det kändes. Han tryckte på en punkt lite ovanför handleden och frågade om det gjorde ont. Jag blev tyst i några sekunder sen sa jag att jag tyckte att det var skönt. Fattar ni? så säger man väl inte?? men det kändes så skönt som massage gör och det var helt oskyldigt sagt men ändå..jag skämdes lite efteråt.

Sen fick jag riktig massage i handflatan som gjorde jätteont och sen lite övningar som jag skulle göra på gymmet. Jag är så tacksam :)

1 kommentar:

  1. Äsch de har säkert varit med om allt möjligt! Jag frågade en massör en gång om det konstigaste han varit med om, och du kan väl tänka dig vissa berättelser han kom med!

    SvaraRadera