onsdag 19 januari 2011

Healing please...

Såja, tillbaks på jobbet efter att ha varit borta i två dagar, lidit av prestationsångest och syrebrist tills jag bestämde mig för att ta en liten promenad ca 4 meter från huset med Gauss. Det var jätte skönt att få lite luft efter 2 dygns instängdhet.

Att man känner ångest när man är sjuk och borta från jobbet tycker jag är lite sorgligt. Är man sjuk så är man sjuk, sluta känna ångest över det, säger jag till mig själv, men det funkar inte. Det hjälper heller inte att hjärnan vill ha stimulans för att inte bryta ihop. Ibland känner jag att jag vill ta in på något meditations hotell där jag kan få hjälp att koppla av och faktiskt må bra och inte få panik även om man inte har något på agendan. Min weekend till Malmö hjälpte faktiskt en hel del.

Att byta miljö, om bara för några dagar kan göra under. Sen också vilka människor man spenderar sin vistelse med har stor betydelse. Jag kände bara vila, lugn och ro den mesta tiden. Hade jag sluppit åka kommunalt till jobbet så hade nog den känslan bestått i mer än 2 dagar efter hemkomsten till Stockholm.

Längtar så att få bli hel igen och målet är inte längre att hitta sig själv utan att kunna vila i sig själv och njuta av att ha hittat sig själv i nuet. Här och nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar