torsdag 17 februari 2011

Yasuragi, inget för ett matvrak som jag...

Ja det var helt klart värt att byta miljö och spendera tid bara jag och älsklingen. Att bada i de varma källorna var helt klart underbart. Men resten av upplevelsen tyckte vi inte gav en 5/5 känsla med tanke vilken prisnivå de har. Vi förväntade oss en mycket högre standard vad gäller t ex tillgänglighet av mat och standard på lokalerna.

Jag är ju en sån som behöver matas var tredje timme för att hålla humör och blodsocker i balans så jag frågade efter vilka möjligheter det fanns när hungern slog till sådär två timmar innan middagen. Som svar fick jag en lång tystnad följt av: "det finns frukt en våning upp" och "restaurangen har inte öppnat än" som gav mig en darrande underläpp men jag bet ihop och vi gick och badade istället.
Det är ju i och för sig meningen att man ska dra ner på tung mat och äta frukt och dricka juice och sånt..men jag trodde att det skulle finnas alternativ för sådana som jag. Det fanns ju alkohol, så varför inte mat??

Själva middagen var spännande och god men inte tillräckligt mättande då huvudrätten var en oerhörd liten portion. Ungefär 5 små bitar kött och 2 friterade ris bollar. Runt midnatt ringde vi till receptionen för att fråga om restaurangen var öppen. Nej sa hon varpå jag frågade om baren hade öppet. Då fick jag svaret att hon inte visste, eftersom hon inte befann sig i baren...hmmmmmm.

Vi gick upp till baren som hade en lounge med interiör som påminde om en blandning av skolmatsal och IKEA och allt som fanns att äta var nötter eller chips. Så vi beställde en en 15x15 cm stor chipspåse som vi försökte knapra oss mätta på tillsammans med lite Sake. Sen bar det av till rummet och kolla på Mr & Mrs Smith som gick på TV. Sen somnade vi i ett kyligt rum, så jag låg och huttrade hela natten och det fanns inte heller ngn pläd att ha över sig.

Alla jag har pratat med och allt jag har läst på internet tyder på att de flesta är super nöjda med sin vistelse på Yasuragi i Hasseludden. Så jag skulle inte avråda någon från att åka dit utan att ha skapat en egen uppfattning. Jag kan t o m tänka mig att åka dit över en dag, bara för att bada t ex.

Men utöver att vi hade väntat oss lite bättre service och lite bättre organiserat helgpaket så var det som sagt skönt att bara få vara även om det innebar att "bara vara" på tom mage.


Fint rum även om det var kallt

Konichiwa = God eftermiddag

Lärt mig att älsklingen är bättre än mig på att packa optimalt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar