måndag 7 februari 2011

Helg ljuva helg

Det känns som att man har vart härligt sysslolös men ändå fått en himla massa gjort den här helgen.

I lördags gick jag och tränade en liten stund på gymmet, sen kom en jättego vän till oss på vin, ost, kex och film mys. Fast det var bara jag och älsklingen som såg filmen. Vår vän och lille Gauss somnade sött på mattan tillsammans.

Filmen vi såg heter "It's kind of a funny story" som handlar om den klassiska tonårsdepressionen och vridandet och vändandet av perspektiv efter att den här 16 åringen skriver in sig på mentalsjukhus. Filmen lyckas baka ihop det på ett ganska lättsamt och humoristisk sätt utan att tappa allvaret i historien.

På söndagen hade vi beställt badrumsstädning. Första gången vi provade städservice och det var faktiskt förvånansvärt bra pris. Så skönt att unna sig det då det kostar ungefär som att äta middag på stan en kväll, fast ännu billigare. Jag vet inte hur många av oss "vanliga människor" som utnyttjar sådana tjänster men det är verkligen värt att få det gjort ordentligt ibland. Resten av lägenheten klarar vi av galant men funderar ändå på att anlita storstädning i alla fall en gång per år istället för att lägga pengar på fem stycken "beställa hem pizza kvällar".

Så istället för att grovstäda badrummet kunde jag lägga ner tid på att rensa garderoben som jag skjutit upp sedan i somras. Jag hatar att slänga och skiljas från saker men lär mig sakta att släppa taget och göra plats för nytt som ger energi istället för det motsatta. Vilken lättnad man känner när second hand påsarna står vid dörren och vill ut. Ja ni ser vad mycket jag hunnit med! tror det var det starka soljuset som fick mig att kavla upp ärmarna och ta tag i vårrensningen!
Efter det gick jag och Gauss för en liten solpromenad och träffade en annan katt som bara satte sig och mjauade bort mig och Gauss från sitt revir...

På kvällen hade älsklingen laddat med en av alla filmer som "man ska ha sett"...
Ja jag ligger rätt mycket efter på den fronten så jag är tacksam över att min kära pojkvän hjälper mig ikapp vad gäller filmkulturen. Vi såg "V for Vendetta". Wow vilken film! Det var nästan för mycket för mitt lilla hjärta. Jag blev väldigt rörd och fällde några tårar. Efter att ha sett starka filmer blir jag oftast lite stirrig och omtumlad. Önskar ibland att jag kunde vara lite mer cool i såna lägen...går och hoppas på att nästa film i älsklingens filmprojekt är lite mer lättsmält.

Nu längtar jag redan till nästa helg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar