tisdag 21 december 2010

Ska det vara God Jul eller stress i magen?

Jag skulle nog välja det första alternativet. Men eftersom det har varit så mycket på sistone så blev det nog mer stress på gränsen till magkatarr. En fin klump i magen.

Nej så vill jag inte ha det. Nu låter det som att jag ska göra egen inlagd sill och baka och stå i. Men det kommer inte att bli så den här julen, vill ha det mesta färdiglagat förutom julskinka och lite annat. Det blir nog 90% svenskt julbord och resterande procenten indiskt. Jag behöver ha de starka kryddorna till hands utifall jag skulle bli sugen.

Anledningen till att jag blivit så stressad är väl för lite kvalitetssömn/mardrömmar och lite annat smått och gott. Sen att jag inte lyckats att stänga av och stänga ut hetsen som omringar en på stan osv. Många bollar i luften är väl spännande då och då men i längden så bryter man till slut ihop som jag smått gjorde igår kväll. Idag känns det mycket bättre! sen kan det vara en bra idé att delegera i god tid. Eller som mina medsystrar uttrycker det - bli "projektledare".

Häromdagen var självaste Paulo Roberto på vårt jobb och signerade våra julklappar från hans köksserie som heter Le Zie. Jag valde en en kniv från hans serie. Var välidgt förtjust i skärbrädan också, men det får bli en annan gång.

Ikväll kommer plastgranen till utlämningsstället, bättre sent än aldrig, så det får bli lite pyntning och slå in paket kväll. Det ska bli mysigt...jag har fortfarande lite jul kvar att njuta av.

1 kommentar:

  1. Hittade hit precis, och känns som jag kommer kika in fler gånger! :)

    God Jul!

    SvaraRadera