söndag 26 december 2010

Passion

Snart är detta året slut. Det känns inte som något avslut på något jobbigt eller så utan mer som om 2010 fortsätter på nästa blad i ungefär samma stuk.

Jag som har haft lite fullspäckade veckor med dans, gitarr och allt vad det heter, kan känna att jag splittrat mig lite väl mycket vad gäller olika aktiviteter. Ibland känns det som att jag försöker ta igen allt jag missat på en och samma gång. Det är ganska kul men det är svårt att bli duktig på en sak om man sprider sina intressen för mycket. Så tanken är att fokusera mer nästa år/termin.

Jag har funderat på vad jag tycker är roligast just nu och ska försöka att prioritera just det. I dagsläget brinner jag för dansen. Gitarren och musiken har legat ganska mycket på hyllan på sistone och sången likaså. Visst vill jag hinna med mer men det finns bara fem dagar i veckan och helgen är för helig att röra vid.
När man tänker efter så är det rätt fantastiskt att man har lyckats hålla sig till planen och att jag ändå gjort något åt de drömmar jag vill förverkliga. Jag lade upp en plan och följde den. Jag är på rätt spår...

Så vad händer i vår!?? jo jag ska börja lära ut Bollywood dans varannan onsdag och sen tänkte jag ta en indisk dans kurs för att fördjupa mina kunskaper och fortsätta med bootcampen..jag menar förstås Street dance eftersom jag får hjälp att hålla magen i schack ( ja, även smala människor kan utveckla mage:) ) och sen så är det så förbaskat roligt!!

Jag ser fram emot att få göra det jag älskar och jag älskar att dansa, har alltid gjort det. Först nu vågar/kan jag satsa fullt ut. Efter varje danspass känner jag hur lyckan sprider sig i varje millimeter av min kropp. Det är då jag lever och det är nog det som så passionerat kallas för passion!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar