lördag 25 december 2010

Romantik på hög nivå á la 2010

Här sitter vi med varsin laptop i knät, inne i våra egna världar. Mumford & sons står för musiken i bakgrunden. Vad hade vi gjort om vi suttit här...säg.. år 1914, när min farfar föddes..kanske hade vi läst en bok, pratat med varandra..jag vet inte.

Men en sak vet jag, att det kan vara skönt att bara vara ibland och göra saker på varsitt håll sittandes några centimeter ifrån varandra med glögg och en massa julmat på lathetsavstånd.

Igår, Julafton hade älsklingen feber, tack och lov gick det över efter några timmar men jag fick ordna med allt på egen hand, vilket var lite slitsamt men inte omöjligt.
Jag fick hjälp av min söta familj som hjälpte till i köket. Julafton hade inte vart densamma med en sovande sjuk älskling.

Jag fick ett resekit med produkter från REN (som ska vara fri från syntetiska ingredienser)och en Dr Hauschka body oil från mamma, en concealer pensel och presentkort på Synsam från älsklingen, köksredskap från syrran och hennes pojkvän.

Älsklingen fick ett trådlöst tangentbord från Logitech som heter Dinovo Edge och ett duntäcke eftersom jag..uuhhm...stulit hans täcke, fy skäms på mig, men jag tror att jag har ställt allt till rätta nu.

Snart har vi suttit här i nästan 5 timmar och jag börjar få ont i kroppen, typ skavsår, kanske ska upp och hoppa och...lata mig någon annanstans :D


Kan verkligen rekommendera deh här, den är både funktionell och snygg som få
Mer info här: http://www.logitech.com/en-us/keyboards/keyboard/devices/192

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar