fredag 11 mars 2011

Tillbaks på jobbet

Första dagen på jobbet efter semestern snart avklarad utan problem. Jag vär full av energi fast jag somnat ganska sent på natten. Själva resan till jobbet som jag fruktat gick smärtfri. Under ledigheten kom jag på den självklara idén att musik kanske skulle kunna bota mina andningsuppehåll på väg till arbetet. Det fungerade!! jag gick som en dans!

Ikväll ska jag träffa ett par vänner för att ha en liten "hej så länge, ha det bra vi kommer att sakna dig" träff för en vän som åker till sitt hemland för ett par månader. Det är en välförtjänt resa och jag är så glad för hennes skull!

Alltid efter en semster brukar jag försöka att införa små förändringar, försöka komma tillbaka på det ideala spåret liksom...t ex låta bli att dricka så mycket kaffe (jag vet ju att det inte är bra för mig), lägga mig i tid och försöka att lägga ner lite tid på mina drömmar även fast jag jobbar 8-17 och endast är kapabel att ta in mat och ett avsnitt av Californiacation innan jag går och lägger mig.

När jag reser har jag alltid en frigörande tanke någonstans i bakhuvudet. Tanken om att kunna bo vart man vill och hitta något arbete som man kan leva på och leva för. Kan jag tänka mig att bo här, frågar jag alltid mig när jag ser träden och byggnaderna svischa förbi eller när jag promenerar i en främmande stad. Bara känslan av att kunna eller våga göra det är överväldigande.

Jag är långt ifrån klar med Sverige. Älskar det här landet och allt det står för. Sen har jag min familj, mina vänner och mitt jobb här. Men jag behöver ta in andra intryck och utvecklas och den resan kommer att börja inom några år om allting går som det ska.

Sen har jag alltid tänkt på en sak...ni som har barn. Känner ni att ni skulle kunna flytta till något annat land med ert jobb eller bara för att ni vill trots att ni har barn? Skulle ni låta bli för inte rubba tryggheten för barnen och tänka er för tusen gånger eller helst låta bli? har det med barnens ålder att göra? Jag är lite nyfiken hur folk resonerar då man har tre eller fler små liv i åtanke istället för bara två eller ett att tänka på.

Hoppas ni får en grym fredag! kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar