lördag 5 mars 2011

Framme i Barca!

Efter 5 timmars onda ryggar är vi framme i Barcelona. Istället för hederlig taxi "äventyrade" vi oss fram till hotellet med hjälp av en söndrig högstadie spanska och en massa tågbyten. På vägen var jag helt tagen av de speciella byggnaderna och de vackra bergen i bakgrunden. Displayen på tåget visade 18 grader, inte illa...

Själva hotellet ligger ca 1km från La Rambla och rummet har ett fräscht badrum vilket är prio ett för mig. Nördar som vi är var vi förstås inte sena med att koppla upp oss mot de trådlösa nätverket med varsitt lösenord tills hungern gjorde sig påmind. Vi beställde något som skulle föreställa en Carbonara. Men gott var det!!

Vi flög 6:15 på morgonen vilket innebar att vi endast sovit 2 timmar inatt. Därav blev vår timmes tupplur motvilligt utdragen till 4 timmar. Klockan är nu 20.45 så det är dags att slita pojkvännen upp ur de söta drömmarna och göra Barca by night!

Ha det gott!

Brukar ALLTID köpa mig med lite snacks och frallor för att göra hemgjorda mackor inför en resa. Jag vägrar betala 98 kr för en liten fralla och läsk på flygplatsen.


Glädjerus på Barcas flygplats! jag vill inte tillbaka!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar