tisdag 8 mars 2011

Sista kvällen i Barca...

Ni vet hur man kan fantisera ibland..om hur det skulle vara att ha vunnit på lotto eller på annat sätt blivit stenrik. Nästa tanke brukar vara i stil med..."skulle jag bli lycklig då?" svaret på den frågan har oftast varit nej..då jag tänkt att jag då inte skulle ha något att kämpa för längre och att jag kanske skulle sluta uppskatta saker. Då menar jag materiella ting och skulle ju då bara plocka på mig det jag tycker om och gå till kassan utan att titta på prislappen. Inte behöva spara ihop till något och glädjas åt det.

Att inte behöva jobba t ex... vad skulle jag då göra?

Efter att ha varit 4 dagar i en storstad som Barcelona har jag fått svaret. Jag skulle resa runt i världen och träffa en massa människor och lära känna en massa kulturer. Det skulle jag vilja göra. Sen skulle jag arbeta med något inom mänskliga rättigheter, förmodligen något som har med barn och kvinno frågor att göra. Det kan jag ju göra nu också, men känner att jag fortfarande behöver tid till att arbeta med mig själv innan jag tar mig an så stora uppgifter.

Nu till nuet. Imorgon åker vi hem och känner att jag inte riktigt är färdig med staden, det finns så himla mycket att göra och se. Sen har vi inte upplevt nattlivet. Det är ju där man får möjligheten att verkligen mingla med befolkningen. Så det är något jag vill satsa på nästa gång jag kommer hit. Det lär bli snart kan jag tala om. Stortrivs på hotellet och människorna är så fruktansvärt ödmjuka och trevliga. Det är ett stort plus! Sen upplever jag ingen stress och press som jag känner i Stockholm.

Nu ska vi gå till en restaurang som älsklingen kollat upp och bord har bokats för första och sista gången innan vi åker. Kommer att sakna dig Barca!!




2 kommentarer:

  1. Jag blev lite orolig där i början för din reason&justification av att inte få lov att ha pengar:)....känner igen hur jag brukade resonera. Tänk om vi skulle var värda att ha pengar "just for fun" och välja sådant som just du tycker är kul för dig....som du skrev att åka runt i världen och sprida dig och dina underbara energier på det sätt du önskar....Vad mer är möjligt? KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad härligt ni verkar ha haft det! Kul att du delade med dig så mycket av er resa, man blir sugen på att åka dit.

    P.S Mysbyxor är ju såklart ett måste för soffhäng!

    SvaraRadera