fredag 18 mars 2011

Katt tillskott...

Jag funderar på att adoptera en till katt. Vi jobbar, tränar, kommer hem sent ibland och stackars Gauss får vara ensam ganska mycket då vilket inte alls är bra. Så jag funderar antingen på att hitta en ungkatt på blocket eller ett katthem som finns nära mig.

Gå gärna in på sidan och titta lite om ni vill. Där kan man ge valfritt bidrag, ansöka att jobba som volontär eller göra en insats som akutfamilj (en mellanlandning för en katt tills man de hittar ett hem för den eller bara för miljöombytes skull för de katter som väntat länge på en ny familj)

http://www.katthemmet.nu/

Gauss med sitt syskon innan han flyttade hem till oss...

2 kommentarer:

  1. Gud så söta de är! Ja det sägs ju att de får sällskap av varandra så det är nog bra om man är borta mkt. Jag har alltid bara haft Linus men de första två åren var jag hemma ganska mycket. Sen så vande han sig vid att roa sig själv + att han började vara ute för några år sedan.

    SvaraRadera
  2. Att vara katthem temporärt eller "för alltid" är det finaste man kan göra för katter. De får personlig omtanke, ny kattkompis, ett eget hem. Sånt som alla mår bra av. Jag tycker det är en jättebra idé! Puss och kram på dig <3

    SvaraRadera