torsdag 17 mars 2011

Jag hörde Paris

Idag tog jag en annan väg än den jag vanligtvis tar till jobbet. På så sätt slapp jag bytet vid slussen och upptäckte att det finns en matbutik vid tunnelbanan som öppnar redan 7 till skillnad från butiken i närförorten där jag bor. Ifall man skulle vilja handla frukost, mellanmål eller liknande så är det rätt praktiskt.

Utöver den upptäckten det stod där inte en, utan två söta äldre herrrar som spelade dragspel till min förtjusining. Gud vad jag älskar ljudet av det instrumentet. Jag teleporteras på en sekund till Paris. Inte för att jag har varit där, men i mitt huvud så är dragspel det första jag hör när jag går av flygplanet. Hursomhelst stod den ena herren 2 meter framför den andra herren. Hann inte uppfatta om de ackompanjerade varandra eller hade en dragspels battle, men mysigt var det!

Att ta en annan väg till arbetet kan ju vara ett sätt att bryta invanda mönster och öka kreativiteten sägs det. Man stimulerar tydligen hjärnan till att komma in på nya spår och sluta springa i "hamsterhjulet". Men precis som det står i den här artiklen så behöver det inte alltid innebära att bryta mönster. Det kan också handla om att träffa nytt folk.


http://www.foretagande.se/Personlig-utveckling/Hur-du-skapar-kreativitet-i-det-vardagliga-livet.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar