tisdag 24 maj 2011

Obefogat lyckorus

Sedan början på April har livet blivit en aning lättare Det är ljusare och man behöver inte famla i mörkret hela morgonen och sen vakna runt 11 på jobbet om man har tur. Även om man är seg och trött så lyckas man ändå prestera när det ljusare ute.

Igår var jag och dansade lite orientalisk dans(magdans) i stan. Det var ett bra tag sen och det kändes att man inte var tillräckligt rörlig som när jag dansade regelbundet under 3 terminer. Men nu har jag dansfeber så jag vill gå på alla workshops och alla kurser som jag hinner gå på. Det känns som att dansen är en del av mig och viktig för att jag ska må bra.

I helgen hälsade jag på en av mina första kompisar som fått bebis. Det var underbart och Gud så gott hon luktade, bebisen alltså, inget fel på föräldrarna heller men ville bara understryka att det var bebisen som doftade gott. Bebissug? ja det är klart att det skulle vara mysigt med en liten sån. Men än så länge får jag nöja mig med en ett doftljus eller doftpåse tills jag känner mig redo att ta det ansvaret.

I fredags var det också vårfest på jobbet. Josephine Bornebusch och Mikael Tornving stod för underhållningen. Höjdpunkten är alltid när det dags för dans och den biten var bäst!

Just nu lider jag av ett obefogat lyckorus på kaffe så jag ska återgå till mitt arbete och dra nytta av situationen. Kram på er!

Solbad på lunchtid

Mysaffärer runt Mariatorget



Bästa bageriet!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar