torsdag 19 maj 2011

Egentid

Den senaste tiden har det bildbombats en hel del på min blogg. Varför? dels för att det är roligt att lägga upp bilder än att inte skriva något alls eller att skriva något tradigt som att jag sminkat bort min trötthet och ätit bort min hunger. Men också för att det inte funnits tid till djupare reflektioner på sistone. Det är väl inget fel på det. Men jag börjar känna att jag behöver dra mig tillbaka. Det börjar kännas som att man lever utanför sig själv. Tittar jag på blogginläggen från de senaste dagarna tänker jag "är det där jag", "gjorde jag det och det och träffade de och de". Visst är det underbart och jag är glad för mitt liv och alla fina människor jag träffat de senaste veckorna. Men det går liksom för snabbt för mig och det händer för mycket, mer än jag klarar av. Det kanske låter löjligt men att ha 4 saker att göra under veckans 7 dagar så blir jag en aning utbränd. Alla har sin gräns på hur mycket man klarar av, både av det goda och det som är mindre roligt. Jag måste få ha mina Richa stunder för att må bra och fungera, precis som många andra. Jag undrar hur ofta människor som ständigt står i rampljuset får tillgång till just quality time. För tillfället önskar jag inget mer än att få läsa en bok eller ligga i min sköna säng och surfa flera timmar i sträck utan att ha något på todo listan eller åtminstone ha styrkan att förtränga den. Idag är det lite kaos på jobbet som en extra krydda på tillvaron. Bye for now och glöm inte att uppmärksamma vad just DU behöver just NU för att må bra. Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar