lördag 7 maj 2011

En heroisk insats

Jag och älsklingen var på väg hem med våra bakis pizzor då jag fick syn på en man i 30 årsåldern som börjar klättra upp på räcket på sin balkong och klättrar bort och hoppar ner i grannens balkong ca 6 meter ovan mark. Jag fattar ingenting. Miljoner olika orsaker som möjligtvis skulle kunna förklara händelsen börjar bilda en virvelstorm i mitt trötta huvud.

Kan det vara att hans skilda fru bor granne med honom och han ska hälsa på barnen? men det slog mig snabbt att han knappast kunde haft så bråttom att han skulle riskera livet på daglig basis för att kasta boll med ungarna. Kanske ska han göra inbrott då? vad läskigt, för grannens balkongdörr står ju öppen. Tänk om de är hemma och tittar på TV och strax ska mötas av den här galningen! Jag hinner inte skapa fler scener då jag ser honom resa sig upp medan han håller i en gammal dam. Wow, han klättrade över förmodligen för att han hört henne ropa på hjälp då hon svimmat eller liknande...jag tog ett djupt andetag av lättnad och traskade vidare mot mitt mål, pizza på balkongen.

Är pizzan verkligen större än mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar