måndag 9 maj 2011

Inspiration sovrum

Väldigt viktigt för att komma någon vart. Speciellt de dagar man har ett blankt papper i huvudet och inte har en aning om vart man ska börja. Jag borde bli bättre på att surfa runt för inspiration inom andra områden också. T ex när det gäller dans, webbdesign osv...

Så rätta färger även om jag själv inte skulle ha det precis såhär i mitt sovrum, men delar av det skulle jag lätt kunna låna. Bilden i sig är ögongodis för mig.

Här är solen jag tänkt mig som smycke på väggen över sängen. Känns stilrent, modernt och samtidigt lite spirituellt kanske. Är väl ok att säga så i dagens samhälle då yoga och meditation är så poppis. Eller?


Vart får man tag i sådana vackra kreationer, sänggaveln alltså, utan att man ska behöva sälja huset? Mio, Boolia och alla deras kompisar har i alla fall inte liknande skönheter på sitt lager. Någon som vet vart man kan hitta sånt? behöver inte vara antik.

Dör för det cremefärgade mot turkost. Lite det jag strävar efter...

En enkel sovrumsdröm helt enkelt.

Musikvideo material? Vackert hursomhelst..

Mörkt och snyggt.

Så långt från "mina" färger man kan komma. Men tycker att det finns roliga, unika detaljer som man kan hämta näring ifrån.

Behövs inga ord. Ge mig det här sovrummet bara så lovar jag att vara snäll för alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar