måndag 12 juli 2010

semesterdag 12

Fick 2 friska dagar efter hemkomsten från Grekland. Vi fick gäster samma kväll som vi kom hem, så det gällde att lämna bagage hemma, äta frysmat och springa till mamma och hämta sovmaterial. Det var älsklingens isländska som kusiner som kom på besök, de åker den 14:e. De är verkligen urgulliga. Dag 1 hängde vi på stan och jag upptäckte att det finns ursnygga kläder på Urban Outfitters samt Weekday som jag alltid vägrat gå in i. Hur coola kläder som helst. Bilder kommer att läggas upp! På kvällen åt vi på Konstnärsbaren där älsklingens bror arbetar och senare piffade vi upp oss lite för att gå till Mosebacke och festa lite, i alla fall 1 timme innan stängning. Vi kom hem ca 3.

Dagen efter kände jag mig bakis trots att jag bara druckit en drink. Tror det berodde på att det hänt så mycket på så kort tid och brist på sömn med stort B.
Planen var att åka till Gröna Lund. Jag var sliten och det kändes som att ögonen ville åka upp i huvudet. Men det var bara att bita ihop följa strömmen och respektera att vi hade gäster som skulle se Sverige. Vet inte om det var någon bra idé dock, det bästa är nog alltid att lyssna till sin kropp. Väl på grönan började det snurra i huvudet mer eller mindre och senare på kvällen började jag frysa och kände enorm trötthet och ville bara sitta och vila hela tiden. Efter det gick vi till den än så länge bästa indiska restaurangen vi känner till i Stockholm, Shanti heter den och ligger på söder nära medborgarplatsen. Väl där kände jag inte igen mig själv. Jag ville inte ha någon mat! Richa hade ingen aptit??? jag började också känna att jag hade lite ont i halsen och frös ännu mer.

Jag ville inte vidare efter det. Jag skulle ta mig hem, vad nära att ta taxi men jag höll mig. När jag kom hem samlade jag alla väsentligheter nära sängen och la mig. Då började frossan och musklerna i hela kroppen bara värkte. Jag kunde knappt gå till toaletten utan stöd. Hela natten hade jag svettats och på morgonen hade jag feber och frossa och växlade mellan att känna mig iskall till tokvarm. Har bara hört talas om hur kul det är att ha feber när det är över 30 grader ute, men nu har jag upplevt det. Inte nog med det, jag fick även magont under dagen som hållit i sig i 2 dagar nu. Häng kvar, jag är snart klar med gnällandet. På kvällen gav febern med sig men magen var inte glad och inte heller ryggen och kroppen. Allt bara värkte och jag har fortfarande ont i ryggen, så pass att jag inte ens kan nysa utan smärta. Vad är detta??? någon som vet..? känns som en minor influensa...känns helskumt.

Hursomhelst, jag ser nu fram emot att tillfriskna och njuta de återstående 6 dagarna av min semester med älsklingen i vårt nya hem för en gångs skull och bara ta hand om varandra och umgås. Bara en till två gånger om året man får dessa sammanhängande ledigheterna man ska vara mån om. Annars drabbas man väl av ovanstående krämpor vad vet jag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar