fredag 30 juli 2010

Funderingar

Igår när jag hade gått och lagt mig, låg jag och tänkte intensivt på hur jag skulle inreda vårt nya hem. Mitt upp i bland alla byråer och färgglada tapeter som flög runt i mitt huvud dök en tanke upp. När var det senast jag kopplade till mig själv? bara samlade mina tankar och fokuserade på mig själv istället för en massa saker runtomkring mig. Det var länge sen.

Hur mår jag? den frågan kunde jag inte ge ett utförligt svar på mer än att, vädret är tråkigt och det gör väl en mindre sprallig och ja, det hade vart skönt att komma närmare sina mål och drömmar än var man är nu. För det måste man ju jobba hårt och ha lite tur om man har tur.

Men just det här djupa och komma in under skinnet på sig själv och känna efter hur man mår. Det är inte alltid lätt på de få timmar man har under dagen. Medans man sitter på jobbet, eller tränar eller lagar mat och när man väl är fri från alla vardagliga sysslor så ska man gå och lägga sig, helst i tid, för att se någorlunda civiliserad ut på jobbet dagen efter.

Sen tänkte jag att det kanske inte finns något speciellt att känna efter. Jag är ju lycklig och har alla grunförutsättningar idag för att vara det. Jag har någonstans att bo, jag har en kärleksfull pojkvän. Jag har blivit bättre på att känna efter var jag vill vara, vad jag vill göra och vilka sorts männsikor man behöver omge sig med för att må bra. Något som alla borde fundera på. Jag har lärt mig att utesluta allt sådant som tar energi från mig och istället omge mig med element som gör det motsatta. Är inte helt färdig med det, men jag blir bättre för varje dag.

Ibland när man mår bra så kan man börja leta efter något som inte stämmer, och när man inte hittar det blir man ännu mer orolig. Lite så kände jag igår. Men nu tror jag att jag kan slappna av och må bra så länge det varar. Det handlar ju trots allt om att surfa på vågorna. Hamnar man i vattnet så får man vänta tills man orkar ta sig upp på brädan igen och surfa vidare mot nya äventyr och erfarenheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar