lördag 3 juli 2010

Kefalonia dag 3

Klockan är snart sju på kvällen. Vi ligger vid poolen, solar badar umgås mycket med Tereza i baren. Älsklingen ritade av henne, vi utbytte språkkunskaper och åt hamburgare. Helt underbart. Jag tar tillbaka det jag sagt om hur tråkigt sola och bada är. Det är ju livet! nja inte helt kanske men det är i alla härligt och man glömmer bort allt annat. Människorna har sånt lugnt tempo så det är inte klokt.

Vi har spenderat hela dagen här. Vi kom hit ca 12 och nu väntar jag på att älsklingen ska komma med lite juice. Det har faktiskt inte blivit någon alkohol för oss än så länge. Bara vatten, juice och läsk. Vi har aldrig varit så förtjusta i sprit. Förutom när det är fest eller om det bjuds till maten någon gång. Det är bara skönt tycker jag.

Imorgon måste vi upp tidigt då vi ska hämtas upp av en buss som ska ta oss på en BBQ utflykt och vi ska få åka en glasbotten båt där man ska kunna se delfiner och sköldpaddor. Sen ska man kunna göra välgörande lerbad. Efter det kommer kaptenen Makis som han heter, grilla lunch på stranden.

Nej det här var inte alls så illa. En hel dag vid poolen och utflykt imorgon, poolparty på måndag...livet känns bra och jag är avslappnad för en gångs skull.

Kram på er där hemma, hoppas ni också får en massa sol och bad, det skulle ju vara värmebölja till helgen?


Tereza i baren

Jag njuter av kvällen på balkongen

Grekisk tonfisksallad med hemodlade grönsaker

Hotellägaren Makis




Andy från England, bosatt i Kefalonia sedan 6 år tillbaka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar