tisdag 27 juli 2010

Girls night out

Ja det har varit full rulle den senaste tiden så jag har inte fått tid att blogga mellan baksmällan och kacklet som uppstår när 3 tjejer som känt varandra i 10 år från gymnasiet samlas under ett och samma tak.

Det är något alldeles speciellt. Det är som att tiden har stått stilla varje gång vi ses. Vi pratar på samma sätt och beter oss lika galet som förut. Det underbara är att det har varit naturligt för oss att behålla kontakten och ses trots flytt till andra städer kors och tvärs över Sverigees karta. Jag älskar verkligen de här tjejerna.

I torsdags började jag ju jobba efter min ca 3 veckor långa semester. Efter jobbet ryckte jag ut med Ben and Jerrys till en kompis som behövde det och vi pratade i timmar, det var jättemysigt. I fredags kom en annan kär kompis hem till mig och vi åt middag, spelade gitarr och sjöng en massa låtar som vi tyckte om. Helt underbart!

Sen på lördagen var en av mina ovannämnda vänner som bosatt sig i de södra regionerna av Sverige på besök i stockholm med sin pojkvän. Då skulle såklart vi tjejer ses och det gjorde vi. Drack vin, bytte om 3-4 gånger tills vi bestämde oss för en outfit för utgång, det där kommer aldrig att förändras...olika plagg känns olika snygga olika dagar. Inte lätt att bestämma sig för vad man ska ha på sig då man går ut.

Det regnade som bara den och en del av oss hade klackar så höga som skyskrapor så vi tog en taxi och åkte till Berns. Väl där dansade vi och jag antar att det blev 1-2 för många drinkar eftersom vi inte riktigt kände oss i toppform dagen efter. Varför lär man sig aldrig? Men det blev en galen och rolig kväll med tjejerna, precis vad jag behövde.

Med det sagt behöver jag väl inte nämna att hela söndagen gick åt att ligga i soffan framför TV:n till klockan 19. Men jag utnyttjade faktiskt mitt tillstånd till något kreativt, eller rättare sagt, titta på något kreativt - ett heminrednings program där designers tävlar om 100 000 dollar. Väldigt inspirerande måste jag säga!

Det är ju hög tid att inreda hemma hos mig så jag passar på att frossa i allt inom ämnet. Det är verkligen jättekul! Speciellt när pojkvännen är borta, kanske kan överaska honom när han kommer tillbaka från sin trip till LA. Nu ska jag återgå till mitt "arbete".

Ha det bäst kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar