onsdag 28 juli 2010

Min nya hobby är inredning

Jag äter knappt på lunchen, springer runt med en halv focaccia i handen och spanar in alla affärer som kan tänkas ha något passande till sovrummet, som är i fokus just nu. Det är så roligt att man börjar fundera på om det är det man vill jobba med...

Jag vet vilka färger jag vill ha. Ja, jag har nästan lyckats kompromissa till mig hela inredningsansvaret enligt en överenskommelse då jag med nöje överlämnade ansvaret för hur vi ska lösade tekniska frågorna till min kära pojkvän.

Färgerna jag är såld på är Ducks egg blue, brunt, off white och rosa/puderrosa. Jag tänkte att man skulle måla den gröna fondväggen i den blåa tonen och använda möbler och textiler i de andra tonerna. De passar ju så fint ihop och jag har hittat lite inspirationsbilder, mest färgskalorna jag vill hänvisa till.

Tanken är också att ha en vacker fåtölj i rummet med fotpall, som en myshörna med en härlig tjock matta under. Helst en sån där öronlappsmodell i sk Rokoko stil.

"Barock kommer från franskans baroque, vilket betyder vidunderlig/oregelbunden. Rokokon bygger på samma assymmetriska princip, men är lättare och ljusare än den svulstiga barocken.
Möbler med rokoko stil hade oftast svängda S-formade ben och mjuka former, vilket fortfarande är väldigt populärt."

Här får ni se mina färgtankar.


De här färgerna tänkte jag leka med

Älskar den här bilden, den blågröna nyansen som är högre upp på väggen är den jag vill ha som fondvägg

Det här är väl drömfåtöljen, antingen i rosa eller natur

Precis den här färgkombinationen jag är ute efter

Det stilrena vill jag blanda med en lyxig/mysig fåtöj

En färgglad klick...

Väldigt vacker säng, men frågan är om man skulle tröttna
snabbt på en sådan oneutral möbel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar