söndag 23 maj 2010

Vardagslyx i västvärlden

Sol och fågelkvitter i all ära, men inte mycket går upp mot att vakna till ljudet av regnsmatter mot fönstret en söndagsmorgon. Det är sådär mysigt svalt i sovrummet så att man inte riktigt kan bestämma sig om man vill ha täcket över sin bara axel eller inte och det hela avrundas med att man rullar runt på plats tills man hittar en bekväm sovposition och somnar om. Är det vad livet går ut på? att ha det så här mysigt? det har man tid att fundera över en lat söndagsmorgon om man tillhör den bortskämda skaran av mänskligheten i väst.

Den har dagen har bestått av att njuta av gårdagens minnen av födelsedagsfesten, som bestod av tårtor(princess och jordgubb) vitt vin, bulgur, kycklingspett och goda såser, namnam samt dagens brunch som jag lagade till med det som fanns till hands, blev rätt lyckat tycker jag.

Efter all matintag så bestämde jag och älsklingen att ta en runda på stan och konsumera, eller rättare sagt göra minnesnoteringar på vad man KAN konsumera när man väl fått lön. Vi tittade bl a på parfymer och till min glädje så insisterade min käraste på att köpa en parfym till mig, man känner sig lite härligt bortskämd och skäms samtidigt för att man tillåter sig att bli bortskämd...ja vad ska man säga, det är inte lätt att vara ödmjuk:)

Efter den här ceremonin så träffade vi pojkvännens kompis eller nästan vår gemensamma kompis (vet inte om han håller med om detta då jag inte skjuter zombies med honom eller med andra ord spelar left for dead med honom, för er som inte vet så är det ett PC spel där man dödar zombies). Fullkomligt otäckt sätt att göra sig av med överskottsenergi enligt min mening, jag hade hellre spelat Tekken eller sprungit ett varv runt huset:P

För övrigt så tar Red Dead Redemption (Playstation 3 spel) nämligen mycket tid av pojken min, kanske ska ta och provspela den, eller springa ett varv runt huset, vi får se...

Mina nya doft som heter CLEAN - Fresh Laundry

Födelsedagsbarnet blåser ut ljusen

Jag och födelsedagsbarnet som jag känt i 20 år, men hon fyllde förstås bara 18;)

2 kommentarer:

  1. Hej Richa, rolig blogg du har! Så du tampas också med en man som spelar PS3. Ska nog säga till min att han får köpa mig en parfym också! Hälsa min kusin från kusinen i Skåne att han inte ska spela för mycket! Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Hej Caroline! va kul att du tittade in:) ja vad ska man säga, PS3 och xbox är något man får på köpet när man blir ihop med en man nuförtiden. Ja en parfym sitter aldrig fel! kusinen hälsar tillbaka och ni får jättegärna komma och hälsa på oss nästa gång ni är i Stockholm, förhoppningsvis har vi flyttat till den nya lyan tills dess..
    Sist men inte minst, stor Grattiskram från oss!:)

    SvaraRadera