torsdag 20 maj 2010

Försenad & Förkyld!

Inte roligt kan jag säga, vakna av att mobilen INTE ringer, förstår att den slocknat helt under natten, panik, klä på sig med halvöppna ögon och samtidigt springa ner för trappen, känna sig "febrig", på med ena linsen, försöka hinna fatta beslutet om man är stadig nog att gå till jobbet eller inte, på med andra linsen, kanske ska be pojkvännen om hjälp, ett försök att springa upp för trappan, misslyckas,går sakta upp för trappan, "älskling, kan du kolla om jag har feber", "Nej", "men jag känner mig jättevarm är du säker?" för du är ju för varm för att känna att jag är jättevarm" säger jag nästan lite surt tills jag bestämmer mig för att gå i alla fall, sen får det gå som det går, i värsta fall får man väl gå hem om det krisar sig helt, om arbetsbelastningen tillåter dvs.

Vi är lite underbemannade just nu så det känns inte helt ok att stanna hemma om man är kapabel att stå på benen, sen om hjärnan och resten av kroppen hänger med eller inte är en annan femma:)

Frågar man mig så är min personliga åsikt: hellre att man stannar hemma 1-2 dagar och repar sig än att man går till sitt jobb, sliter på kropp och själ, smittar ner halva kontoret, stör bordsgrannarna med sitt snörvlande och utöver det förlänger sjukdomen med minst ett par dagar eller fler om man har otur.

Nog om sjukdomar och elände! jag ser fram emot att bli frisk och ta tag i mina projekt igen. Det ska sjungas, dansas och så träffa en vän så han och jag kan snickra ihop en presentation och presentera den för ett gäng chefer och IT ansvariga från olika företag som ska ingå i det här projektet och vi hoppas förståss på inget annat än ett "JA" !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar