måndag 31 maj 2010

28 år senare...

har jag dimpat ner i ett nytt fack, 28 års facket - Grattis Richa! vad skulle det innebära tro? folk placerar varandra i olika åldersfack. Jag har full förståelse för det eftersom vi slaviskt har utgått från "åldersmallen". Men man måste också komma ihåg att åldern inte alltid behöver säga någonting om någons mognad. Man behöver inte ha uppnått vissa saker runt en viss ålder, om man inte önskar det förstås. Jag tycker att man alltid ska utgå från sig själv, när man är redo för att ta vissa steg i sitt liv och inte känna någon press från sin omgivning hur man än gör.

I mina ögon så är jag en tjej i mina bästa år och av någon anledning så har jag än så länge aldrig velat dra tillbaka klockan vilket jag ser som en välsignelse och att jag är nöjd med mitt liv och i stort sett lycklig. Just nu har jag allt jag kan önska mig. En familj som består av mamma, lilla syster och lillebror, min älskade pojkvän som är mitt allt, mina vänner som är som min andra familj, ett jobb jag trivs med, jag har pengar så jag kan betala mina räkningar, någonstans att bo om 2 veckor precis. Men tro inte att jag har ett perfekt liv för det, jag har mina mörka stunder också, men jag försöker alltid att se ljuset i slutet av tunneln.

Bebis sugen? inte så pass att jag måste skaffa en nu. Men så fort första, andra och tredje personen i närmsta kompiskretsen skaffat en, så kommer jag nog vid det laget ha budat och köpt konceptet utan någon eftertanke. Än så länge njuter jag av ensamheten och tvåsamheten med min älskling:)

Jag tog ledigt från bloggen i helgen eftersom saker som jobbfest, fira syrran och "nyktra till" stod på to do listan. Så jag tog det någorlunda lungt de sista timmarna av helgen och gissa vem som bjöd på nybakade krispiga Pain riche bröd till frukost på söndagsmorgonen;)

Därefter blev det av till gymmet, gick som en sengångare på löpbandet. Ville vara snäll mot mig själv då min hals har strejkat över de senaste dagarnas livsstil. Efter det träffade vi våra söta vänner S&S och efter det en spontan träff med en annan kompis på ett fik vilket var supermysigt, sen hem (bor hos mamma tillfälligt, tills vi får tillträda vår alldeles egna lägenhet) och avrundade med kvällste + tårtrester med kära mamma. Underbar dag med andra ord!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar