fredag 21 maj 2010

Me time

Så skönt att endast ha jobbat halvdag idag, det är som att livet tyckt synd om mig och överraskat mig med halvdag på jobbet.

Sitter på ett café vid Hornstulls strand där man ser en glimt av vattnet och önskar mig inget mer än att bara få sitta här och gotta mig i denna state of mind. Cafét heter Copacabana och jag misstänker att det här stället kommer att få många framtida besök av mig. Har också hittat den perfekta soffan med ett eluttag precis bredvid och ja, de har den magiska dörren till omvärlden som heter "WLAN!! så ve den som tar min plats när jag behöver den!

Min lilla stund här blir inte sämre av att jag fått en liten tallrik med en liten kanna chai te, liten kanna skummad mjölk och en liten apelsin klyfta. Inte en sån tjock utan en den perfekta drink apelsinklyftan som piffar upp upplägget om ni färstår vad jag menar.

Sen spelar det just sån musik som jag älskar, som får en att drömma sig bort och för en kort stund få en att tro att man har lämnat Stockholm bakom sig och hamnat i en plats bortom tid och rum. Just nu spelar de Johny Cash, I´m on fire, en version av låten som jag hör för första gången, är uppvuxen med versionen av Bruce Springsteen som är en av mina favoritlåtar. Så mycket lidelse och passion i den låten...

Idag har jag faktiskt invigt min nya vår kappa som är supertunn men jättefin+en klänning som jag också köpt på HM.

Återkommer med bilder ikväll då jag i all hast glömt min kamera hemma:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar