söndag 10 oktober 2010

Mia Skäringer och födelsedagsälsklingen

"Dyngkåt och hur helig som helst" kommer att vara mitt nästa bok köp. Den har fått så mycket bra kritik och även en god vän har suttit och skrattat för sig själv med den i handen så det vill jag också unna mig. Älskar henne som skådis också!!

Min kära pojkvän fyller år på torsdag men har redan fått en del födelsedagsmånads presenter. En WiFi våg och Tofflor som doftar lavendel som man kan värma i micron så han inte fryser om fossingarna i höst och vinter. Sen fick han också en bok med en massa 2D och 3D grafik skapat av människor som är jättegrymma på digital konst, där de också beskriver vilken teknik de använt för att uppnå det fantastiska resultat som de har lyckats med. Lite inspiration skadar aldrig en kreativ själ. För er som är intresserade heter den Digital Art Masters Volume 5.

Om jag ångrar mig att jag gett alla hans presenter i förskott?? ja det gör jag! Men vi är sådana, vi kan varken hålla ut och vänta när det gäller att ge bort eller ta emot presenter. Jag fick mina paket 2-3 dagar innan jag med. Jag vet, vi är lite speciella...

Vågen är alltså en som vanlig våg förutom att den också har en massa coola finesser.

"Withings WiFi Personvåg känner automatiskt av vem i hushållet som ställt sig på vågen. Den mäter din vikt, ditt BMI och din fettmassa och överför informationen trådlöst via ditt nätverk till en server. Där kan du sedan med din webbläsare eller iPhone studera din fett- och viktkurva och se effekterna av din träning och kost, om du jojobantar, har tendens att gå upp i vikt vid speciella tider på året etc. Programmet visar också rekommenderade hälsosamma nivåer baserade på ålder, kön och längd."

Vågen finns i svart och vitt och är snyggare i verkligheten än på bild.

Så här kan man följa sina härliga viktkurvor...
http://www.coolstuff.se/Withings-WiFi-Personvag

Digital Art Masters Vol 5

Mia Skäringers: Dyngkåt och hur helig som helst

2 kommentarer:

  1. Jag har precis läst boken! Den var rolig!

    SvaraRadera
  2. Kommer nog gå och köpa den idag så man har något att mysa med till helgen:)

    SvaraRadera