måndag 11 oktober 2010

Allvar med en skvätt humor

Härligt sarkastisk kommentar till Amanda Widells krönika. Tack okänd författare...

Krönikan hittar ni här: Är jag en dålig mamma? - mama

Svar till Amanda Widells Krönika:

"Klart du är en dålig mamma. Det vet ju alla att man får cancer av kanelbullar och blir fet av för mycket solsken. Och plastleksaker gör att hjärnan krymper och förtvinas, i värsta fall kan man bli utvecklingsstörd av för mycket kontakt med plast, har jag hört.

Själv håller jag för säkerhets skull dottern inlåst inomhus dygnet runt, för att undvika all kontakt med solsken, kanelbullar, människor, gräs och andra livsfaror. Jag har naturligtvis sanerat lägenheten från alla plastdetaljer och tapetserat väggarna med ekologiskt ofärgat returpapper. Vanliga tapeter innehåller ju så mycket kemikalier, herregud!. Hennes leksaker täljer jag själv av biodynamiskt odlat ädelträ (helst jakaranda) med hjälp av en Svanenmärkt morakniv. Fast jag försöker såklart få henne att leka med bara luft, istället för leksaker, så slipper hon all kontakt med potentiellt allergiframkallande material."

1 kommentar: