torsdag 21 oktober 2010

Kulturkrockar och bollywood video

Gud så spännande det är med olika kulturer och hur obekvämt men samtidigt komiskt det kan bli med just kulturkrockar. Det är ett sjukt spännande område och jag kan inte bärga mig tills jag får skriva mer om det. Helst en bok. Inspiration fick jag från samtalet som uppstod under lunchen. Ikväll är jag trött som en bebis så det får vänta.

Apropå andra kulturer så vill jag dela med mig en charmig och välgjord indisk video av en av mina favoritlåtar. Den har såklart producerats av en av mina favorit musik kompositörer - AR Rehman. Videon handlar om en flickas känslor inför hennes bröllop som hon ser fram emot med glädje och förhoppningar. Enjoy...

Förresten hade jag ett jättegrymt streetdance pass idag. Väl hemma väntade grekisk mat på den ständigt hungriga Richa. Hon är nu mätt och belåten och kommer att sova som en björn. Puss & Gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar