söndag 13 juni 2010

Ögongodis

Jahapp, då var det dags att packa ihop and leave for next destination. Imorgon kommer flytt gubbarna och tar vårt pickpack till vår lägenhet. Nyp mig för jag tror inte att det är sant.

Igår kväll blev det en spontan ölrunda med älsklingens f d klasskompisar slash kompisar. En av dem skulle lämna landet och arbeta i Danmark. Efter ett glas Bell på Pressklubben som ligger vid centralen var jag redo för en Big Mac på donken. Ja, jag är liten och en öl är som 6 öl är för en normal människa som inte börjar fnittra efter en halv Mariestad.

Väl hos herr Donalds fick vi en glad överraskning, där träffade vi på 3 st korrar, alltså vänner från vår tid i korridoren. Efter ett par obligatoriska "vi är så knasiga och roliga och fulla" gruppfoton så gick vi vidare till tunnelbanan.

Där såg vi en kille på behörigt avstånd med endast skjorta och kalsonger tillsammans med sina mer påklädda vänner. Inget konstigt med det tänkte vi, det är lördag kväll och klockan är runt 2 på natten, allt är möjligt i möjligheternas stad! Efter ca 10 minuter stiger vi på tåget som ska ta oss hem, förhoppningsvis hela och levande. Innan tåget har hunnit köra och vi precis satt oss ser vi två securitas vakter gå på vagnen och gå mot två kupéer framför oss. Då ser vi att kalsongkillen reser på sig och går av tåget med tillsammans med vakterna. Allting går lungt och sansat till.

Men i min hjärna börjar frågorna bubbla i samma hastighet som hos en 2 åring eller är det 3 år? Hursomhelst. Får han inte åka tunnelbana eller vistas med bara kalsongerna? varför? p g a plaggets längd eller bärarens kön eller för att det ohygieniskt, vilket i och för sig är ett argument jag kan köpa i ca 2 sekunder.

Medans tjejer får gå i "hej jag kan råka blotta mina intimaste delar för er vilken sekund som helst" korta kjolar eller hot "pants" och åka kollektivt. Får en kille i kalsonger inte samma privilegium? Hur kan man vara säker på att tjejen som har troskorta shorts eller en bit tyg som ska föreställa en kjol, trosor på sig under? Något man kanske förutsätter men det behöver inte stämma! Skulle det vara mer hygieniskt än killen i kalsonger i så fall?

Jag förstår att det kan vara stötande för en del, det har jag all respekt för. Men killen hade för det första inte så avslöjande kalsonger på sig som kanske en tjejs slimfit jeans eller xxxxs hudnära shorts kan vara. Jag har aldrig hört att en tjej blivit utburen från gröna linjen p g a hennes sexiga kläder. Jaha! det är kanske där skon klämmer. Är killar med underkläder äckliga medan tjejer med "underklädesliknande" plagg upplevs som sexiga och välkomnas med öppna ögon. Dåså! jag backar och ber jag så mycket om ursäkt. Men i så fall tycker jag från och med nu att skjorta och kalsonger är det sexigaste som finns i den hela vida kollektivtrafiken, oavsett om det bärs av en kvinna eller en man!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar