fredag 11 juni 2010

Disko på jobbet

Imorse föll min stackars mobil 15 trappor ur mina morgonsvaga händer...jag sprang ner för att se om den levde. Det gjorde den, fast med icke livhotande skador.

Efter det chansade jag på att det kanske inte regnade så pass mycket att jag skulle se nyduschad ut när jag väl kom fram till jobbet. Men ack så fel jag hade!

På jobbet har vi fått en diskoljus/kaffemaskin i ett. Den skiftar i alla möjliga färger! helt otroligt. Men jag har fortfarande inte kommit fram till en vettig förklaring varför? jag misstänker att det har med flashighet att göra. Ju mer en kaffemaskin kan göra desto rikare och bättre är den som äger maskinen. Det berättar om vem du är. Med andra ord: en kaffemaskin säger mer än 1000 ord. Wohoo!

Nästa steget kanske kan vara en kaffemaskin med inbyggd teraput på jobbet, som lyssnar på en där man står och muttrar över hur trött man är, hur dåligt vädret är och sist men inte minst, hur mycket man längtar efter semestern och så lagras på så sätt företagets välbefinnande under flera flera år framåt. Sen slår man två flugor i en smäll, man slipper besvära sina kollegor med sina krämpor, fiffigt va!? även om det ibland är det enda som håller en levande om ni förstår vad jag menar.

Hursomhelst, efter jobbet ska jag gå på en audition, en reklamfilm för Vällingby Centrum om jag förstod det rätt. Det är bra betalt så jag hoppas verkligen att jag får jobbet för att dryga ut kassan efter semestern. Wish me luck! :)

Sist men inte minst, 3 dagar kvar till den efterlängtade flytten....!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar