måndag 21 juni 2010

Weekend summary

I Fredags blev det gym efter jobbet. Så himla skönt att träna när alla andra firar sin fredag. Tomt i dusch och bastu zonen och man kan träna ifred.

I lördags hade jag inget att göra och älsklingen skulle på jobb fest så jag hamnade med mamma och syrran i stan och knäppte min kamera i takt med alla andra som hade vallfärdat till stan för att "se" Viktorias bröllop. Så i efterhand skäms jag lite och förstår inte vad jag ska göra av dessa suddiga kungliga glimtar? Jag skyller på att vi är flockdjur tills jag kommer på en bättre ursäkt. Men en sak är säker, det var sjukt bra stämningen ute i stan trots den klaustrofobiska folkmassan.

Senare på kvällen flockades vi i mitt nya vardagsrum och tittade på Two and a half men som är helt ok när det inte finns något ännu bättre att titta på som t ex "How I met your mother", "Californication" eller "30 Rock"...det var i alla fall urmysigt att mysa med mamma och syskonen, efter det kände jag mig mer hemma i min nya lägenhet och somnade gott.

På söndagen kom M & H på besök och vi fick en jättefin blomkruka som inflyttnings gåva. Sen åkte vi in till stan och åt thaimat vid mariatorget. Efter det bestämde vi oss för att ta tag i IKEA besöket och köpa lite småplock som vi behöver. När vi kom fram var vi så trötta att vi kunde ha lagt oss på vilken möbel som helst och somnat på en gång. Vi höll oss tills vi kom hem och somnade vi vår lilla soffa bums.

Här är lite lunch fynd på MQ rean till mig och sötisen


T-shirt för honom

T-shirt för honom

...och en sommarkavaj till mig

ursöt blomma från miss H <3

2 kommentarer:

  1. Åh vilken fin kavaj!! Längtar tills kroppen min börjar bli normal så att man kan ha fina kläder på sig. Går mest omkring i leggings o tunika....

    SvaraRadera
  2. Det kommer...:) just nu får ni ju njuta tiden med er lilla söta bebis:)
    Kram

    SvaraRadera