tisdag 22 juni 2010

Det går framåt...

Idag är jag faktiskt lite stolt när jag inser att jag disciplinerat varit igång med mina projekt. Framförallt musik, träning och att utveckla min portfolio. Jag kanske inte har nämnt det men jag försöker att skapa en så bred bild/video portfolio som möjligt, kan vara bra om man vill arbeta inom mediebranschen.

Min högsta dröm har faktiskt alltid varit att få arbeta som skådespelerska. Det är ett jobb som kan se ut att vara väldigt lätt, men kan kräva oerhört mycket mental ansträngning och energi och kan även gå ut över privatlivet om man behöver sätta sig in svåra roller och om man har svårt för att "stänga av" rollbearbetningen utanför scen/kameran.

Jag fick lite erfarenhet när jag gick en kurs på Kulturama som hette filmskådespelarteknik som var välidgt lärorik. Jag minns hur jag satt på bussen en dag och övade på att gå in i ett skript från Schindlers list då det jag sjönk ner i ett mörkt svart hål och var nära till gråts. Först då förstod jag hur speciellt yrke det måste vara och spännande just att få sätta sig in i en annan människas livssituation och göra en egen tolkning av det.

Sen så har jag föra veckan tillsammans med Emil, en duktig musiker spelat in lite av en låt som heter Circles. Vi kommer att ses på torsdag också så målet är att försöka träffas minst en gång per vecka.

Imorgon är det fotografering! ska bli jättekul som vanligt, ska faktiskt fotas i brudklänning och det ska vara lite Vogue aktigt har fotografen berättat så det känns extra roligt!

Sist men inte minst har jag gymmat idag!! som sagt, det går framåt samtidigt som jag inte känner mig stressad inför något utan tar en dag i taget och gör något litet varje dag som kan leda till nya erfarenheter och resor som man bara drömt om!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar