söndag 14 augusti 2011

Soffor alltså...

Varför måste de vara så dyra?? de kostar lika mycket som bilar. Typ. Vi var i Kungens Kurva igår och skulle kika på lite soffor hos Furniture box. Men till min överraskning fanns där en massa möbelaffärer. T ex Indoori, Sia, BoConept och deras Outlet. Nice! men fortfarande...dyrt dyrt, mycket dyrt. Är det jag som är dum och omedveten om att de är sydda med guldtrådar och har en stoppning av jag vet inte vad men förmodligen något distinkt och exklusivt.

Hittade en så härligt djup soffa på Furniture Box, en sån som det är omöjligt att sätta sig upp formellt i. Sitter man mot ryggstödet känner man sig som fyra år igen. Benen är liksom raklånga och det känns som att man har gjort något fel där man sitter med händerna i knät. En sån soffa ska man ha i sitt vardagsrum.

När man har nya gäster över så har de liksom inget annat val att sätta sig på än upp med fötterna helt avslappnat och släppa alla hämningar. För man vill ju inte sitta som en pinne längst ut på kanten eller som en fyraåring...Nä, en sån soffa vill jag ha. En sån som man sitter och dagdrömmer om att komma hem till den allra sista timmen på jobbet. En sån som man utan problem kan slumra till i framför TV:n (ja vi har kvar den dumma projektorn, men jag jobbar på det).

Men den soffan kostar 16 000. Kanske inte så farligt...bara dubbelt så mycket som jag vill lägga ner en soffa egentligen. Men vi får se. Nu vet jag att den finns och jag känner mig lite skyldig över att ens leka med tanken på att köpa den...soffor alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar