tisdag 23 augusti 2011

Min första kräftskiva

Det var lite speciellt. Älsklingen fick handla dem, tina dem och hantera dem tills vi var framme hos vår vän. Där hade vi samlats, en del av det gamla hederliga korridorsgänget för en liten kräftskiva. Det var nog lite nytt för oss alla. Men jag var nog mest newbe på det här planet. Jag vågade knappt ta i en kräfta. Efter ca 15 minuters velande tog jag tag i en, gjorde det jag blev tillsagd att göra.

Inte så farligt trots allt. Trots stirrandet, trots det läskiga skalet. Men jag tror inte det var min grej riktigt. Jag måste förstås fortfarande prova den färska varianten men så mycket jobb för den lilla maten man belönades med...jag vet inte... Men trevligt var det! vi hade jättemysigt. Vi spelade gitarr, sjöng och avrundade med charader precis som förra gången. Även den här gången stod det lika mellan lagen.

Älskar det här gänget! De var så söta att de hade bakat en LCHF paj och även kommit ihåg att jag inte tål citron. En citronfri aioli stod alltså och väntade på mig när jag kom dit. Love you guys!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar