torsdag 4 augusti 2011

Min nya diet

Nu ska jag bli frisk och köra en LCHF liknande diet i minst 2-3 månader. Inte för att gå ner i vikt. Utan för att bli frisk! Ska kasta mina äckliga sötningsmedel, sluta med kaffe, pasta och all socker, inte ens frukt. Jag återkommer om varför jag kör den här kuren när jag har energi att berätta om det.

Startade igår kväll, jag känner mig lite trött och kroppen är ovan vid att inte få sin rejäla portion kolhydrater, men jag måste kämpa. Hellre att jag lider och går ner en massa under en liten period än att jag går runt med alla mina besvär.

Middagen igår, grillad kyckling, med coleslaw gjord på vitkål, morötter och yoghurt.
Har nu förstått att man inte ens ska äta morötter då de innehåller en massa socker:(
Är osäker på hur man gör med mjöklprodukter, de är lite delade åsikter om detta när man läser runt på nätet.


Dagens lunch

Och så har jag beställt den här boken så att livet ska bli en aning trevligare. Den här boken innehåller ett stort kapitel och en massa recept kring mitt dilemma:)

2 kommentarer:

  1. Jag är också på diet! Har rensat ut kroppen sedan en vecka tillbaka. Började med att bara äta grönt och dricka te, juice och vatten i tre dagar men nu har jag börjat äta protein och mjölkprodukter. Tar även goda bakterier, omega 3 och en halv dos iberogast. Man ska verkligen akta sig för alla e-ämnen och tillsatser. Jag äter vegetabiliska fetter och fruktsocker nu, men absolut inte raffinerat socker eller omättat fett. Min mage mår mycket, mycket bättre!

    SvaraRadera
  2. Så bra! man börjar ju tänka på ett helt nytt sätt och blir nästan lite upprörd av alla konstiga saker som säljs där ute. Det är inte alla som orkar kolla upp innehållet, knappt att jag själv gör det eller hade gjort det om jag inte blivit överkänslig mot en massa saker som jag borde tåla. Alla tillsatser har förstört kroppens förmåga att tåla dem och sänkt kroppens eget försvar. Hoppas att fler och fler blir medvetna om det här.

    SvaraRadera