tisdag 16 augusti 2011

Läskiga matvaror

Jag börjar bli mer och mer medveten om att titta efter ingredienserna i allt jag köper. Inte så konstigt när man har blivit allergiskt mot en massa saker. Förmodligen p g a allt skräp som har smutsat ner min kropp och sänkt immunförsvaret så att den inte längre kan hantera mat som jag egentligen borde kunna tåla. Det är nästan läskigt att se hur mycket konstiga saker vi får i oss, som inte tillhör vår genuina kost. Sen klagar vi på att vi inte har någon energi hur mycket vi än sover, att vi inte kan vara i nuet och vara stressade typ hela tiden.

Det är väl inte så konstigt om vi inte bryr oss om vad stoppar i oss och sitter stilla hela dagarna förutom när vi ska upp och hämta en kopp kaffe. Jag hoppas verkligen att det ska snabbare för oss att förstå och kräva mer utav mataffärerna. Vad är det vi matar våra barn med? vad är det barnen får i sig genom modersmjölken. Antibiotika och annat konstigt som korna har fått på sin gård får vi oss genom mjölken och köttet. Massa kemikalier som förstås är svåra att undvika som stadsbo eller överhuvudtaget. Men vi behöver knappast mer!

Det utbudet som finns närmast mig på ICA är i allafall inte så brett. Vi borde slå ihop oss i huset där vi bor, på jobbet, på alla ställen där folk samlas och anlita någon leverantör direkt från gårdarna, då borde det heller inte så bli så dyrt. Tänk att få gå hem med en ekologisk matkasse minst en dag i veckan! Någon som är på??!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar