fredag 12 augusti 2011

Känns som att det är dags nu...snart..

att åka på en volontärresa någonstans. Helst Asien eller Sydamerika. Snart för mig betyder inom kanske 1-3 år. Har drömt om det så långt jag kan minnas. Jag är en oerhört långsam människa när det gäller vissa saker och behöver tid att smälta och vänja mig vid tanken på att göra större projekt. Ibland önskar jag att jag bara kunde göra saker utan att behöva tänka efter så mycket. Men det är ju så jag fungerar och jag tror att jag mår bra av det för det mesta. Det är nog bra att att låta en del saker marineras och utföra dem när man känner sig redo och tillräckligt mogen.

Just nu är jag redo att bestämma mig för att att jag ska åka på en volontärresa inom en snar framtid. Tänk att få jobba med elefanter eller apor. Vara så nära naturen och uppleva en helt annan kultur och omgivning. Kanske jobba med barn och se vad man kan bidra med och samtidigt som man själv utvecklas som människa.

http://www.statravel.se/cps/rde/xchg/se_division_web_live/hs.xsl/volontaerarbete.htm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar