onsdag 10 augusti 2011

Fem dagar senare

med den nya dieten och jag känner mig redan stabil. Både fysiskt och psykiskt. Det har inte varit så jobbigt som jag trott att det skulle vara. Redan nu känns tanken på en portion pasta överflödig. Jag har lärt mig äta bondbönor, rödbetor och vitkål och en massa annat på så kort tid och tycker att det är jättegott. Så länge jag får min dos av något krämigt till så är jag glad. Coleslaw utan majonäs t ex eller en sås gjord på Creme Fraiche (min last) och vitlökssmör..mmm.
Saken är bara den att även mjölkprodukter innehåller mjölksocker, så egentligen borde inte mejeriprodukter vara en del av min kost tråkigt nog...bortsett från ekologiskt smör och kanske getost. Det kommer att bli en svår match om jag ska utesluta dem.

Äter jag tillräckligt med protein klarar jag mig för övrigt väldigt bra. Det har blivit mycket ägg och avokado. Dipparna mellan måltiderna har varit det enda jobbiga bortsett från när kollegorna skulle ut och äta hamburgare samma dag som jag bröjade min nya diet. Det jag behöver bli bra på är att hitta ett par mellanmåls alternativ som inte innehåller socker eller kolhydrater som omvandlas till socker. Längtar tills jag får hem LCHF boken så jag kan börja experimentera lite mer i köket.

Hemmagrillad kyckling...


Söta lillebror på besök

Ja, det har blivit mycket kyckling, men jag älskar det. Tror jag åt ca tre såna här portioner till middag. Proppsmätt blev jag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar