onsdag 22 september 2010

Inte alltid ansvarsfullt att ta ansvar?

Nu har jag ätit middag, gravad lax med potatisgratäng, rödlök och sallad. Snart är det dags att nanna. Så säger min pojkvän när det är dags att sova. Tycker det är urgulligt. Är det något vi säger i Stockholm? Ingen aning...han är i alla fall från Skåne.

Jag har tagit en huvudvärkstablett och nacken är helt spänd. Var går gränsen för hur mycket man tar på sig känslomässigt. Hur mycket ska man engagera sig och finnas där för de man älskar när det ibland kan ta så mycket energi från en att man till slut inte har något kvar till sig själv. Jag kan inte låta bli och att tala om för mig att man ska tänka på sig själv i första hand? den funkar tyvärr inte på mig.

Jag längtar till helgen så man får sova ut och förhoppningsvis återhämta sig. Älsklingens mamma kommer på besök så det ska bli mysigt och på lördag är det ju Indisk Kultur Festival så det ska också bli trevligt. Jag hoppas på att hitta lite danskläder.

Vadå tablettmissbrukare?

2 kommentarer:

  1. Nej nu blir det ingen rast och ingen ro för nu kommer skåningens mour!
    Puss älskling:D

    SvaraRadera
  2. Hahaha jag får väl försöka lura mig själv i alla fall :P

    SvaraRadera