måndag 12 september 2011

Uppdatering badrumsskåp

Känt mig smått sliten efter förkylning, stress och höstsituationen...så jag bestämde mig för att hitta lite näring till bl a mitt livlösa hår i första hand. Aussie produkterna har fått väldigt fin krititk så det blev en 3 minuters mirakelflaska. Och ja! den var faktiskt riktigt skönt för håret.

Sen börjar jag sakta men säkert byta ut alla konstiga produkter med kemikalier i mot skonsammare, ekologiska alternativ. Jag provar just nu schampo och balsam från Danska Urtekram. Luktar naturligt gott.

Längst till höger ser ni en s k Eye Roll-On från Garnier. Den ska minska mörka ringar under ögonen...eftersom jag inte lyckats kontrollera mina sömnvanor så försöker jag tämja symptomen på olika sätt. Men vad vore det optimala? att äta bra, träna och förrsöka få tillräckligt med sömn, eller hur? men det är ju inte alltid det lättaste. Ibland har man lite intensivare vardagar och då tycker jag att det är ok att fuska lite. Hursomhelst så provade jag eye rollern på endast ena ögat för att se om det blev någon skillnad...jo skillnaden märktes..iallafall första gången. Men ge mig lite mer tid att undersöka denna produkt. Eller dela med egna erfarenheter?

Sist men inte minst Eye makeup remover pads från Åhléns. De svider lite runt ögonen så det var nog sista gången jag köpte dem. Älskar verkligen sensais motsvarande produkt. Sminket försvinner på en gång och känns mild.

Men mirakel inpackningen tar iallafall priset. Den kändes underbar redan vid applicering! Sakta men säkert kommer jag att byta alla dagliga produkter till ekologiska, men en del krisprodukter för just sådana risiga veckor kommer altid att finnas gömda längst bak i badrumsskåpet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar