torsdag 1 september 2011

Här är jag

Det åskar och regnar generöst. Låter som att det är krig utanför mitt fönster även om jag i mitt liv full av lyx aldrig har erfarit det. Ja, jag tycker att det är lyx att få duscha under varmt rinnande vatten och jag tycker att jag är lyckligt lottad att aldrig ha behövt gå hungrig i mer än ett par timmar.

Just nu ligger jag i min perfekta säng och är perfekt sjuk. Perfekt sjuk är man när magen är mätt och bihålorna inte gör lika ont efter en dos av Ipren, nässpray och lite skumma naturläkemedel för att inte tala om de Sex and the city avsnitt som finns på min dator. Men självklart hade jag hellre velat vara frisk och kunnat gå på mina danskurser som börjar typ nu. Kunnat slippa denna bortafrånjobbetångest som jag aldrig verkar bli fri från.

Till middag får jag hem Indisk Take away av min älskling som själv har legat sjuk men klarat sig till jobbet idag, min hjälte är han. Vi är varandras hjältar, ingen snack om saken.

För övrigt är det ju höst nu om ingen har lagt märke till det. Det doftar kyla och ja, höst. Löven har börjat pryda trottoaren utanför min port och jag har laddat med höstfärger för att göra dem sällskap lite senare. Men just nu handlar allt om att halsa te, äta i stora lass och bli frisk!

För att bespara er läskiga bilder på mig själv så bjuder jag istället på lite förberedelsebilder innan hennakvällen som skulle vara hemma hos mig. Hennakväll är ungefär som en möhippa fast vi hade det inför min systers förlovning där vi samlades för att få olika hennamönster på våra händer.

Tackar världens alla krafter, blocket och för att vi inte är så kräsna att vi hittat en i princip ny soffa som kostade oss 4 ggr mindre än drömsoffan men som vi älskar jättemycket. Riktigt snygg är den!
Det provisoriska soffbordet som består av en stor resväska med en barbordsskiva på. Man får använda fantasin ibland.
Cupcakes från Cupcake STHLM - http://www.cupcakesthlm.se/





2 kommentarer:

  1. Gud vad snyggt ni har det! Ochvilka cup-cakes sen...mmmmmmm

    SvaraRadera
  2. Taaack för den fiiina dagen! O för att du gjorde min dag fulländat/ puss på dig o krya på dig hårt nuuu!

    SvaraRadera