onsdag 14 september 2011

Sex and the city

Mitt årliga SATC race är i full gång och jag slukar minst ett par avsnitt varje kväll. Det är något jag måste göra minst en gång per år och jag kan lova er att jag aldrig tröttnar.

I år frågade jag mig varför...för jag är långt ifrån den som orkar plåga sig igenom en film för andra, tredje och fjärde gången förutom kanske ett par klassiker. SATC ÄR just en klassiker i och för sig. Men det jag kom fram till är att utöver de välgenomtänkta klipska, snabba pingpong replikerna som jag beundrar så glömmer jag faktiskt alltid varför var och en av dem gjort slut med alla sina män. Så när ett avsnitt börjar och de är ute med den här dejten så tänker jag alltid "men Gud så söt och snäll och fin han är" varför behöll hon inte honom eller han henne?" så sitter jag där med en spänning och förväntan i magen och med något gott att äta, väntandes på vändningen då antingen den här killen eller en av tjejerna gör något dumt som jag självklart inte alls minns från de femtusen gångerna jag sett serien.

En annan sak är också att varje gång jag tittar på dessa avsnitt så märker jag att jag lägger märke till fler och fler repliker som jag tidigare aldrig hört eller förstått, långsam tänkare som jag är. Ibland tar det 5 minuter innan jag fattar ett skämt. Inte helt ok...

Vem eller vilka är era favoritkaraktärer i serien? Jag tycker att Charlotte är sötast, Samantha fascinerar mig. Alla karaktärer förutom Carrie kan ju kännas lite överdrivna och ibland dras till sin spets. Men jag tror att alla kan hitta en liten Miranda, liten Samantha osv i sig själv. Jag älskar hursomhelst allt med serien. Vad gäller Mr Big, är det bara jag som tycker att han är underbar? Då refererar jag till skådespel, röst, utseende, själva karaktären förutom alla gånger Carrie gråter pga honom förstås. Allt är bara perfection!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar