fredag 2 september 2011

För mycket av det "goda"

Nu börjar jag känna mig less på vilandet, det kryddiga teet och slukandet av SATC avsnitt. Sist men inte minst på denna utdragna förkylning. Jag vill ta en dusch, ta på mig de finaste kläderna, lukta gott, sminka mig och....jag vet inte...kanske gå till ICA så här en fredag kväll. Jaaa! men va roligt! Det hade väl vart en fin mjukstart? Att sprida ut mina svaga små vingar och flaxa ut i den friska luften för jag känner mig inte starkare än just en liten fågel.

Men det är inte synd om mig för det! Ge mig en vecka så är jag snart tillbaka i min vanliga form och redo att brotta ner eller bli nerbrottad av vardagen. Fredagar är i alla fall mina dagar bortsett från idag! Hursomhelst ska ni här få ett gott recept på låt oss kalla det förkylnings/höst & vinterte som mamma brukar göra när vi blir sjuka. Njut!

En kopp indiskt te
1 påse av svart te t ex PG, English breakfast eller Madras
2 hela nejlikor
1/4 Hel kanel
ca 1/4 kopp mjölk

1. Koka ca 1 och en halv dl vatten med kryddorna
ett par minuter i en liten kastrull och sätt sedan blandningen
åt sidan och lägg i tepåsen.

2. Värm under tiden mjölken men låt det inte koka.
Tillsätt mjölken i kastrullen, låt stå ett par minuter och
häll sedan upp i din favoritkopp och njut!

Du kan såklart lägga i ingefära och kardemumma som
också är bra mot förkylning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar