fredag 20 augusti 2010

Inkvartering i grottan

Tro det eller ej men tjejer kan faktiskt också gå in i ett "grott mode" inte bara killar som "flyr fältet" när livet känns för komplicerat eller när man behöver grubbla. Speciellt när man tröttnat på att trötta ut sina stackars vänner med all "ventilering".

Därav har det inte blivit mycket bloggande, facebookande eller qualitytime med mina kära vänner, vilket jag i och för sig överlag borde bli bättre på.

Men en sak ska ni veta! jag har inte gett upp på mina projekt! Försöker få in mer struktur och diciplin i mitt liv när det gäller att jobba med drömmarna. Jag kan känna att man inte alltid behöver tänka på att sina drömmar, utan ibland räcker det gott och väl med att man arbetar med dem, vattnar, vårdar och skördar när tiden är inne.

Just nu har jag bestämt mig för att gå på Bharatnatayam dansklasser varje tisdag efter jobbet. Bharatnatayam är en nästan 2000 år gammal indisk klassisk dans form. Rörelsemönstret i en väl utförd Bharata natyam påminner om eldslågans rörelse och man känner sig harmonisk och jordnära när man utför dansen. Det är en slags meditation för mig kan man säga och en oerhörd tuff träning för benen.

När det gäller musiken så försöker jag göra röstövningar så ofta jag kan, måste se till att göra dem varenda dag! och efter löning är det dags att köpa en nylonsträngad gitarr. Det ska bli riktigt kul eftersom jag då kan fokusera på att lära mig alla de svåra ackord som jag inte kunnat ta på min förra gitarr.

Den senaste dagarna har varit en utmaning, men inget jag inte kan överkomma, jag behöver bara vila. Jag mår bättre, börjar titta ut lite genom springorna i grottan och ser att det inte är någon större fara utanför, men jag är inte redo att komma ut ur min puppa än. Vill ligga här och planera och mysa lite till...

Vi ses snart igen.
Kram

2 kommentarer:

  1. Love your blog, alltid kul att läsa! Hoppas att allt det du tar dig för ger dig framgång!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla,vad glad jag blir. Älskar din blogg med!
    kram!

    SvaraRadera