fredag 27 augusti 2010

Här sitter man en fredag kväll...

i soffan, helt själv och undrar vad det är för fel på mig. Eller så är det kanske inte så konstigt att man inte går ut och festar när man är 28? Fredagsmys är det som får mitt hjärta att slå volter. Så är det bara. Mys överhuvudtaget är en av de bästa sakerna jag vet, i kombination med gott att äta och gosigt sällskap så toppar det nog listan på saker jag älskar att göra.

Jag kan mysa till det så pass att jag nästan blir paralyserad och försöker med ihop fantiserade krafter få glaset med det goda smaksatta mineralvattnet som står 30 cm ifrån mig att komma till mig. I de flesta fall misslyckas jag och ibland försvinner all skam i kroppen och jag börjar be folk att hämta saker till mig. De uppdragna benen skapar den mysiga mys värmen tillsammans med de härliga plädarna. Då paralyseras hela min kropp av det magiska tillståndet och jag är fast soffans grepp.

Jag har tänkt på en sak. Jag har på sistone blivit ganska besatt av mode och kläder på sistone, det har varit en hemlighet fram tills nu. Jag har t o m lyckats förtränga det för mig själv. Men det går inte att förtränga ett näst intill tomt kreditkort i slutet av månaden när man står hungrig i kassan på ICA.

När man ser på bilder i tidningsuppslag och webbshoppar på nätet så står modellerna i poser så man blir förtrollad av själva bilden och glömmer bort plagget. Bilden är snygg, modellen är snygg och plagget ser såklart snyggt ut på henne i den helt onaturliga positionen hon står i. Men vem står sådär i verkligheten dragandes i kragen åt ena hållet och med den andra handen i vädret och håret flygandes åt alla håll, förutom när man har tråkigt hemma och tror att ingen ser en där man står framför spegeln och larvar sig.

Det är så lätt hänt i såna hänförda ögonblick att man köper plagget fast man kanske inte alls passar i den färgen eller i den klädmodellen. Det handlar ju trots allt att kunna göra en bedömning och välja kläder som framhäver en. En bild är alltid bara en bild. Man kan få en urtvättad trasa att se glamourös ut framför kameran och en fågelskrämma att se gudomlig ut. Med det sagt hoppas jag att jag kan vara vettig denna månad och ha mat i kylskåpet den 24:e September.

Sminkinköp tack vare presentkort från hjärtat. Det tycker vi om <3
En rouge och rougeborste från Make Up Store

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar