lördag 12 maj 2007

Träningsvärk

Ont i hela kroppen, en "reliefkänsla" och man kan andas ut. Gud vilken dag! tränat som en galning hela förmiddan på danskoreografin som jag fått i söndags men inte börjat öva på den förrän igår..så lite panik var det...men nu är det över och det gick ganska bra. Kan inte vänta tills jag får se videon från hela föreställningen och andra dansare som deltagit..

Har lovat mig själv att inte sluta me tränandet fram tills nästa kursstart som är i höst, man får hålla igång för att bi duktig:)

Snart är det dags för det sista talet på retorikkursen...det talet ska vara ungefär 15 min långt tror jag och ska ha en karaktär av ett hyllningstal , så visst har man börjat fundera på vad man ska skriva om..det kommer nog att bli väldigt filosofiskt...kanske blir det ett hyllningstal till livet...eller någonting om buddhism, vi får se...

Jag har börjat drömma väldigt intensivt den sista tiden, jag minns dem rätt så väl och vilka som varit i den..och känslan man haft då, stannar liksom kvar under hela dagen. Jag tror faktiskt att drömmar kan hjälpa oss väldigt mycket...t ex när man tränger bort tankar eller känslor, så kommer man liksom aldrig undan, man tvingas att möta allt det man förträngt genom drömmar.
Kanske kan man få svar på en del frågor på så sätt? jag har iallafall börjat lyssna mer till min intuition och mår redan mycket bättre...bara man vågar släppa kontrollen lite, luta sig tillbaka och se vad som egentligen känns bäst och gå på den känslan...

Just nu säger min känsla att jag borde äta godis och se "300" med korridorarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar