onsdag 23 maj 2007

Förverkligad fantasi...

Det var inte meningen när jag häromdagen råkade slå sönder ett av mina glas...

Jag hade kommit hem från en hemmafest, haft otroligt kul och efter allt lekande och sjungande så lyckades jag (efter ett litet missförstånd och sura miner) komma åt det här stackars glaset med min stora kudde (50x50 cm) :(

Jag trodde att jag endast slog i det lilla bordet som finns i mitt lilla 17 kvadratmeters studentrum, men ljudet av glassplitter motbevisade mitt antagande där jag stod i mörkret med kudden i handen som en 4 åring som syndat.

Men det tog inte alltför lång stund innan gråten i halsen övergick till stolthet och jag vände mig om och gick med (försök till) stadiga och bestämda steg till min säng, planterade kudden och lade mig ner för att få lite sömn. Jag hade ju trots allt förverkligat, även om det inte var med flit, det jag bara drömt vid tillfällen då jag varit mindre nöjd med min tillvaro.

Ska bli spännande att se vilken tillhörighet som står på tur... men självklart kommer det aldrig att hända med flit;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar