torsdag 31 maj 2007

Grattis på mig!!!!

Hur känns det att fylla 25? har de frågat mig, precis som de skulle ha gjort efter att man fått en sån där jättestor spruta...ja kära ni...det kändes faktiskt nästan som ingenting alls! =)

Kanske kommer biverkningrna i efterhand men än så länge är det ingen panik;)

Så vad har jag fått för födelsedagspresenter? jo, avslutad tjänst p g a arbetsbrist, en hel kväll med städning och packning väntar...men något bra har det faktiskt också hänt...en stor och tung sten har lyfts från mitt hjärta och än en gång visar det sig att ärlighet och sanning ger det bästa resultatet på lång sikt. Så trots sömnbrist så har jag faktiskt varit på ett ovanligt glatt humör större delen av dagen.

Imorrn är det flytt. Eller ja, en miniflytt kan man kalla det för...ska ju bara byta bostad i 24 dagar och på Lördag är det kanske dags för en minifest, som mycket väl kan utvecklas till ett större projekt beroende hur många som dyker upp och i mån av tid.

Det finns en sång av Dolly Parton som heter "Those memories" som verkligen väcker minnen från min barndom. Den låten fanns med på min mammas kassettband, det är en såndär "olyckligt-kär" sång även fast en bekant till mig kanske skulle säga att " det är lite dansbandskänsla över det hela" men jag kommer att stå på mig, den är vacker och passionerad på ett countryvist sätt :).

Den här sången lyssnade jag på som barn på den gamla goda slöa tiden då man inte alls förstod hur långsamt allting gick, förstår inte hur jag kunde stå ut med Herr skalmans långsamma rörelser i Bamses söta filmer. Skulle vara kul att hyra hem en Bamsefilm och ha en liten mysig "nostalgi-Bamse-Kväll", för övriga gånger kan man bara byta ut Bamse mot ngt annat..kanske "My little pony" eller ngn annan söt film. Kommer aldrig att glömma "Carebears" med olika motiv på deras magar...

Känns nästan som att det finns sådana omtänksamma björnar i vår omgivning, utan dem skulle jorden inte gå runt, i alla fall inte i min värld. Det borde finnas minst en på varje arbetsplats, en i varje klass i skolorna och en jättestor på äldreboenden? En sån som man bara kan gå och krama när man känner fördet. Det borde vara obligatoriskt, ett krav. Det är väl inte så mycket begärt?

Nej, nu har jag pratat alldeles för mycket...kanske borde ta en liten nap och sen sätta igång och packa det sista och städa. Skål för mig än en gång!!

*flumflumflum* *sign out*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar