fredag 18 maj 2007

Med frihet kommer ansvar

De senaste månaderna känns som en rad scener ur en film som snabbspolats medan jag stått och tittat på, nästan maktlös. Jag är utmattad. Tycker inte om att förlora kontroll, men det skedde och det var nog meningen att jag skulle få smaka på den känslan igen, men den här gången var det annorlunda.

Nu är det i alla fall dags att trycka på "pausknappen" och andas...är så utmattad. Undrar bara när jag kommer att kunna varva ner. Jakt på nytt jobb, ny bostad och nya tankebanor är på gång just nu och det lär inte bli mycket vila.

Det är ju också lätthänt att man kanske tar på sig för mycket saker att göra, som en flykt ifrån verkligheten, att slippa stanna upp och tänka på det saker i ens liv som man helst vill förtränga...

Jag ska hursomhelst trycka på playknappen nu, pausa då och då, kanske spola tillbaka och så "play" igen, men aldrig mer snabbspolningsknappen om jag får bestämma... för jag vill njuta varje sekund av mitt liv och vill inte att det ska flyga förbi mig som en vind som jag inte hinner känna doften av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar