tisdag 2 november 2010

Tussen del 2

När den gråvita energibollen äntligen kommit hem (efter att ha charmat alla bussresenärer i hans väg, tjejer på tunnelbanan och ICA kassörskan som ropade på sin kollega för att visa charmtrollet som i sin tur sa att hon fick hemlängtan till sina katter)så höll den sig bestämt under skohyllan och lekte med skosnörena som hängde ner över honom.

Vad gäller allergin så började jag efter en halvtimmes färd med kisse i famnen och
efter spontana "borra näsan i pälsen utbrott" så började jag att nysa lite och det kittlade lite i näsan. Inte mer än så. Jag trodde att jag skulle få jobbiga allergi utbrott som jag fått tidigare. Svullna luftvägar och rinnande ögon men till min glädje fick jag inte dessa symptom av min lilla dammtuss.

Jag och älsklingen satt och spelade Fable 3 på Xboxen i vardagsrummet, så vi bar in honom till oss och han var helt tagen av spelet och projektorn. bara satt i 5 minuter och tittade på hur vi spelade. Sen somnade han tätt intill älsklingen i 10 minuter tills han var uppe igen och letade efter nya äventyr. Han är fortfarande lite osäker och våra ben fötter och ben är lite läskiga, då gömmer han sig under sängen. Ja, även fast jag hade bestämt mig för att han inte alls skulle få vistas i sovrummet så tog jag upp honom i sängen när jag skulle sova, han stannade inte så länge men mina allergiska reaktioner på honom bara försvann. Kände ingenting alls efter jag kommit hem med honom. Kunde ligga i sängen utan andningsbesvär. Sen är det en annan femma att jag knappt
fick någon sömn inatt.

Hats off för alla småbarnsföräldrar vars barn får för sig att bli ledsna på nätterna. Han klättrade upp i vår säng, hoppade ner. Lekte med ljusslingan som hänger ner från gardinstången. Varvade med andra ord jamandet med en massa bus. Att vakna upp 10 gånger under natt ger symptom. Jag såg mina i spegeln kvart i 7. Lika bra att gå upp och göra lite förarbete åt kissen när vi skulle vara på jobbet. Visserligen sov älsklingens och min bror över. Lillebror var så snäll som ville stanna över och ta hand om dammtussen medan vi jobbade. Annars hade man varit orolig hela dagen. Jag vet fortfarande inte vad vi ska kalla sötnosen, men uppenbarligen har det kära barnet redan flera namn.

Tussen, Vishnu, Shiva, Shilooh, Sherman Mjao tycker en annan :/ jag blir galen snart, måste ju döpa missen snart så han lär sig sitt namn.


2 kommentarer:

  1. Naaaaw så söt han är! Å vad jag skrattade när jag läste om hans bus! Jag har sovit mer med Isabelle än det första året med Linus! Sov inte en hel natt på läääänge...Han höll på precis sådär...varje natt. :/ Kram!

    P.S Senast min kusin (den yngre) passade en katt (Linus) slutade det med att katten kissade i din svärmors nya soffa!

    SvaraRadera
  2. Hahaha ååh stackars svärmor. Peppar peppar säger jag bara vad gäller sömn. Vill inte gå igenom mardrömsnatten en gång till

    När våran misse kommer till malmö så kanske Linus kan ta med honom på en man date och visa honom runt stan;)

    SvaraRadera